hockey junioren

Lijkt het jou ook zo leuk om te gaan hockeyen?

Hockey is een teamsport. Op hockey leer je wat samenwerking is, want in je eentje win je natuurlijk geen wedstrijd. Je speelt in het team waar je het meest tot je recht komt. MHCZ zorgt voor jou dat je in een omgeving speelt, waar je met plezier speelt. Waar je de hockeysport beoefent en de regels van het hockey aanleert. Ontwikkeling op techniek en motoriek zijn onze doelen. Oftewel plezier en persoonlijke ontwikkeling.

Juniorenhockey bij MHCZ

Als junior van MHCZ speel je in de D, C, B en A leeftijdscategorie. Dit is vastgesteld door de KNHB. Op ongeveer 10-jarige leeftijd ga je in een D-elftal spelen. Meestal tegelijk met het moment waarop je naar de middelbare school gaat, kom je in een C-elftal terecht. Hier speel je twee jaar, vervolgens twee jaar B, twee jaar A, en dan volgt de overgang naar de senioren in het jaar dat je 18 wordt.

Je speelt op zaterdag de competitiewedstrijden. En je speelt twee keer per week op een doordeweekse dag. Welke dagen tijden en tijden dit zijn, wordt voor de zomervakantie duidelijk. Meestal voordat de zomervakantie begint, is het trainingsschema voor het volgende seizoen duidelijk. De wedstrijden worden meestal gefloten door een junior scheidsrechter.

Selectieteams en breedteteams

Vanaf de D-junioren kennen we selectieteams en breedteteams. Tijdens het seizoen word je beoordeeld via een speler volgsysteem. En ook beoordelingen van trainers, coaches en technische coördinatoren worden bij elkaar gevoegd.  Dit betekent dus dat veel momenten belangrijk zijn om een goed beeld te krijgen wat je allemaal kunt en waar je je nog kunt ontwikkelen. In de winter is er een zaalhockey-competitie. Ook in de zaal worden trainingen gegeven. In verband met de beperkte beschikbare zaalruimte wordt er 1 keer per week getraind. Ben jij enthousiast geworden?

Voor meer informatie en/ of een proeftraining kun je contact opnemen via [email protected]

We hopen je snel te begroeten!